Kátyúgarancia
Kátyúgarancia mechanikai sérülésekre!
Amennyiben a nyári gumiabroncs-keresés kellős közepén tart, és a böngészés-keresés folyamatában felmerül Önben egy fontos kérdés, éspedig az, hogy milyen a peremvédős gumi kategória, abban az esetben nem árt, ha informálódik ezen a téren.
A tájékozódást a gumiabroncs-jelzések áttekintésével indíthatja, amellyel egyrészt felfrissíti tudástárát, másrészt pedig újabb értékes tudnivalókra is szert tehet, melyeket hosszabb távon hasznosíthat.
A szöveg hátralévő részében arra teszünk törekvéseket, hogy a milyen a peremvédős gumi? kérdésre egyszerűen tudjunk válaszolni, hogy a vásárlás során ne legyen szükség ismételt tudakozódással eltöltött kitérőkre, hanem egyből az in medias res elvét léptessük életbe, vagyis belevághassunk a dolgok közepébe.
A peremmel ellátott gumi, vagy felnivédő peremes abroncs szimbólumai között a következőket figyelhetjük meg, a megvásárolt gumiabroncsok oldalfalain feltüntetve: RPB, MFS, FSL és FR. Ezen jelölések mindegyike a felnit óvó szegélyek meglétére utalhat.
A gumiabroncs-jelölések ismeretének birtokában, a tájékozott járműtulajdonosok gondolkodás nélküli felelettel szolgálnak a milyen a peremvédős gumi? kérdésre, amely tény arra utal, hogy részletesen elmerültek a „fémkedvencük” megfelelő felszereléssel való ellátásának irodalmában.
Ezek a lerövidített jelek tartalmazzák az abronccsal összefüggésben álló adatok összességét, tudniillik: a méretet, a terhelést, a sebesség-indexet, a védőperemmel ellátottságot, és azt is, hogy megerősített gumiabroncsról beszélünk-e egy-egy típus esetében, vagy sem.
A helytakarékosság okából kifolyólag volt szükség a jelentések kurtítására. Egy példát vegyünk alapul, amely a 205/55 R16 91 V profilra vonatkoztatott. Ebből kiolvashatóvá válik a gumiabroncs-méret, amely esetünkben a 205/55 R16 jelöléssel szerepel. A sebességi index (betű): V. A terhelési mutató: amely ismételten számként van feltüntetve, ám nem tévesztendő össze az első sorozattal.
A kódok fellelhetők a gumioldalfalakon, a vezetőoldali oszlopokon, a kesztyűtartóban, vagy a gépkocsi használati útmutatójában is rálelhetünk.
A „VR” és „ZR” jeleket néha felváltják az „R”-értékek, amelyek a méretre vonatkozó ismérvekkel állnak elő. Amennyiben Ön „RF” jelzéssel találkozik, az a gumiabroncs azon tulajdonságára utal, hogy Run Flat arculattal van dolga.
A működési szimbólumok közül megemlíthetjük még az M+S indexeket, amelyek a sár és hó (angolul Mud és Snow) jelentés hordozói. Az ECE, vagy „E” az európai jóváhagyottság jelképe, míg a TWI (vagyis a Tread Wear Indicator) a futófelületi kijelző rövidítéseként van számon tartva.
A védőburkolat védelmi jelöléseit vesszük figyelembe ennek kapcsán. Egyes gumiabroncs-variánsok tulajdonosai – leginkább a téli termékek esetében -, előszeretettel használják a kerékpánt védőperemeit.
Ez a karima úgy van megtervezve, hogy képes legyen megvédeni a kerékpánt peremét a mechanikai károsodásoktól, példaképpen egy járdaszegélyen, kanyarodásnál, vagy éppenséggel egy tárgy ütésétől védelmezve a széleket.
Ne tévessze meg Önt a jelzések egymástól való eltérésének eshetősége, hogy meg tudja válaszolni a milyen a peremvédős gumi? kérdést, tudniillik ez gyártótól függően változhat. A leggyakrabban azonban a következő jelölésekkel és rövidítéseikkel találkozhat:
Amennyiben sikerült „tisztába tenni” a milyen a peremvédős gumi? –szerű kérdéseket, és úgy érzi, hogy magabiztos a gumiabroncs-jelzések terén is, akkor vegyen szemügyre néhány szemléletes példát arra vonatkozóan, hogy milyen környezetben találkozhat a peremvédőt jelző indexekkel.
Elsőként egy nagyteljesítményű példány alapján illusztráljuk a szóba hozott esetet, éspedig az Dunlop SP Sport 01 MFS demonstrálásával:
Mint vezetésért rajongó gépkocsi-tulajdonos immár jártasnak bizonyul a gumiabroncstéren felmerülő kódleolvasások tekintetében, ezért könnyűszerrel megbirkózik a: milyen a peremvédős gumi? feltett kérdéssel egyaránt.
A Nexen 8000 példáján keresztül folytatva a szemléltetés menetét, leszügezhetőek a következő információk: